Hurtownia odzieży

Hurtownia, jak sama nazwa wskazuje, kojarzy się ze sprzedażą hurtową, czyli zbytem towarów w dużych partiach, które nabywają najczęściej firmy zajmujące się dalszą dystrybucją produktów do klientów indywidualnych, a zatem sprzedażą detaliczną.
Jednakże przykładowo hurtownia odzieży, a w szczególności hurtownia odzieży damskiej może być też miejscem zaopatrywania się w towary klientów indywidualnych albo gdy hurtownia zajmuje się również sprzedażą detaliczną, albo kiedy zbierze się grupa klientów zainteresowanych nabyciem większej partii towarów, która byłaby porównywalna do zamówienia składanego przez jedno z przedsiębiorstw zaopatrujących się u danego hurtownika.
Szczególnie ta druga metoda jest popularna wśród rodziców dzieci w wieku szkolnym, którzy zaopatrują się w ten sposób w różnego rodzaju artykuły papiernicze bądź też przybory szkolne. Jest to zdecydowanie korzystne działanie, gdyż wydatki szkolne związane ze szkolną wyprawką dla jednego dziecka są dość duże, a hurtowy ich zakup pozwala na znaczne oszczędności zarówno w odniesieniu do całej kwoty zakupionych produktów, jak i w przeliczeniu na jednostkę towaru.
Hurtownia sportowa również może okazać się miejscem zaopatrywania innych klientów aniżeli tylko dystrybutorów detalicznych, czy przedsiębiorców wystawiających sprzęt sportowy w swoich sklepach. Odbiorcami hurtowni sportowych są również lokalne drużyny sportowe czy na przykład szkółki piłkarskie, które nie odsprzedają kupionych produktów, ale wykorzystują je w działalności szkoleniowej.
Zatem klientami hurtowni są nie tylko handlowcy, ale również ostateczni odbiorcy, którym zależy na niższej cenie nabywanego towaru.