Decyzja zakupowa

Wielkość i struktura zasobów oddziałuje na poszczególne działania i instrumenty marketingu, czego następstwem jest siła oddziaływania na zjawiska rynkowe. Jeśli przedsiębiorstwo dysponuje dużymi zasobami o pożądanej strukturze, to pozytywnie wpływa to kształtowaniu odpowiedniego zbioru działań i instrumentów marketingowych. Jednak zasoby mogą występować w ilości ograniczonej. Może odnosić się to do wszystkich zasobów lub tylko niektórych z nich. W zależności od dostępności poszczególnych zasobów mogą tworzyć łagodniejsze lub ostrzejsze ograniczenia w procesach kształtowania zintegrowanego zbioru działań i instrumentów.Strukturalny charakter marketingu powoduje, że kluczowe znaczenie ma nie tylko wielkość zasobów, ale również ich struktura. Poszczególne działania i instrumenty marketingowe mogą być tworzone w warunkach istnienia różnorakiego rodzaju zasobów. Niedobór pewnych zasobów oraz nadwyżka innych mogą prowadzić do tego, że nie można osiągnąć pożądanego poziomu zintegrowania działań instrumentów. Wówczas marketing może być mało oszczędny, jak również skuteczny w ramach procesu kształtowania zjawisk rynkowych.

Najważniejszym elementem zachowań człowieka jest fakt podejmowania przez niego decyzji. Człowiek nieustannie w różnych sytuacjach podejmuje decyzje. Podejmowanie tych decyzji odbywa się w warunkach sytuacji ryzykownej, tj. takiej, w której wynik osiągnięty po dokonanym wyborze sposobu działania nie jest pewny.Zachowanie człowieka ma zazwyczaj cechy zachowania celowego. Istotą takiego zachowania jest ukierunkowany przebieg zmierzający do osiągnięcia określonego stanu końcowego. Zachowanie to jest uwarunkowane wszelakimi doświadczeniami z przeszłości i przeróżnymi przewidywaniami przyszłości, a także dopływem przypadkowych bodźców.Wśród mnogości różnych form ludzkiej działalności istotną czynnością są zakupy dokonywane na rynku. Czynnościom tym zawsze towarzyszy proces decyzyjny, który był różnie wyjaśniany w ekonomii. W klasycznej teorii zachowania konsumentów decyzję zakupu wyjaśniano przy pomocy relacji między użytecznością dóbr i usług a ich cenami.

Related Post

Składki w innych krajach W wielu cywilizowanych krajach składki na ubezpieczenie są dobrowolne i mają charakter bardziej prywatny niż państwowy. Przede wszystkim mamy do wyboru różne progi i zakres ubezpieczenia. Możemy go wcale nie opłacać, ale jeśli trafimy do szpitala, t...
Ubezpieczenie współmałżonków Jeśli współmałżonek nie pracuje i nie ma żadnego innego prawa do ubezpieczenia, to mąż czy żona może go dopisać do swojego ubezpieczenia, jeśli jest zatrudniona w jakimś miejscu na pełen etat. W ten sposób można rzeczywiście zabezpieczyć swoich małż...
Hurtownia torebek Ile razy zdarzyło się nam kupić o jedną rzecz za dużo? Ile razy starałyśmy się zaoszczędzić na zakupach i nic z tego nie wyszło? Umiar w zakupach to częsty problem wśród kobiet. I co w takiej sytuacji zrobić, żeby zjeść ciastko i mieć ciastko? Istnie...
Ubezpieczenia Sosnowiec Nieszczęśliwy wypadek przy pracy? Śliskie drogi przy nie zabezpieczonym samochodzie? Z pewnością powinieneś / powinnaś zainteresować się ubezpieczeniem Twojego samochodu oraz siebie samego / samej. Nie mamy wpływu na to, kiedy może nam się coś przyda...
Badania na NFZ Wykonywanie badań na NFZ jest sporym problemem i utrudnieniem, ponieważ rzeczywiście mamy do czynienia z długimi kolejkami. Nie ma co liczyć, że jakaś operacja czy zabieg zostaną wykonane w tym samym roku, zazwyczaj czeka się aż dwa lata, więc rzecz...
Hurtownia za 4 zł Chyba niemal każdy znalazł coś dla siebie, w niepozornym sklepie "wszystko po 4 złote i nie tylko". Być może była to nawet rzecz, w poszukiwaniu której przetrząsnął pół miasta i chyba cały internet. Na dodatek w atrakcyjnej cenie. Na czym polega sekr...