Atrakcyjna firma

Jednym z najważniejszych zadań teorii ekonomicznych jest ustalenie znaczenia pojęcia atrakcyjności. Kiedy można uznać, że dana firma jest atrakcyjna, a kiedy nie. W różnych dziedzinach biznesu będzie to wyglądało trochę inaczej ze względu na charakter klienta, własności produktu czy wreszcie formy transakcji. Bo przecież inne normy będą obowiązywały w odniesieniu do sklepów internetowych niż do stacjonarnych placówek handlowych. Inne wymagania mają klienci producenta stolarki okiennej, inne operatora telefonii komórkowej. Jest jednak kilka zasad uniwersalnych, które dotyczą wszystkich firm. Jest to przede wszystkim kierowanie się zasadami etyki biznesowej oraz stosowanie norm kultury w kontaktach z odbiorcą. Atrakcyjna forma to taka, do której klient wróci, albo którą poleci rodzinie, kolegom i koleżankom z pracy, znajomym czy sąsiadom. Jeśli ta się stanie można bezsprzecznie uznać, że firma ma w sobie coś, dzięki czemu dany klient uznał ją za atrakcyjną. Może być to jakość usług, może być kontakt z klientem, albo jeden z dziesiątków innych czynników które finalnie decydują o atrakcyjności firmy. Odkrycie właśnie tych czynników może być decydującym czynnikiem w kwestii tego, której firmie klienci pozwolą przetrwać na rynku.

Kulturalny interes

Poza pojęciem etyki biznesowej w teoriach ekonomicznych występuje jeszcze jedno ważne pojęcie: kultura biznesu. O ile etyka odnosi się bezpośrednio do odnoszenia określonych korzyści, o tyle kultura raczej opisuje warunki transakcji. Co może stanowić takie właśnie otoczenie transakcji? Wszystko to, co w najszerszym ujęciu nazywamy atmosferą transakcji, a więc kultura osobista- warto podkreślić, że dotyczy obu stron a nie tylko sprzedawcy, jakość produktów, sposób ich prezentacji i ewentualnej późniejszej eksploatacji czy serwisowania. Nie wystarczy po prostu „wcisnąć” byle jaki produkt do koszyka kupującego. Klient powinien zrobić to sam, zachęcony rzetelną informacją o produkcie. Do niedawna normą kulturalną były wymuszone uśmiechy sprzedawców, co dziś okazuje się całkiem zbędne, bo klient woli mieć do czynienia z, nawet przygnębionym, ale kulturalnym sprzedawcą niż uśmiechniętym prostakiem i gburem. Zasady kultury, które każdy powinien wynosić z domu obowiązują również w biznesie, jednak często są zagłuszane przez żądzę zysków, która przesłania wszystkie podstawowe zasady współżycia, obowiązujące przecież także w relacjach sprzedawca- klient.

Etyka w biznesie

Etyka w biznesie jest ważnym tematem, tym bardziej teraz, kiedy gospodarka znajduje się w głębokiej recesji a wartości etyczne często są odsuwane na dalszy plan przez dążenie do sukcesu ekonomicznego. Tymczasem, zgodnie z najnowszymi teoriami ekonomicznymi to właśnie etyczne postępowanie jest drogą do osiągnięcia stabilnych i wysokich zysków. Nie przestrzegając zasad moralnych można rzeczywiście w krótkim czasie osiągnąć bardzo duże korzyści majątkowe, jednak w rzeczywistości będzie to sukces jedyny, niemożliwy do powtórzenia. Etyka natomiast gwarantuje, że choć może bogacić się będziemy wolniej, to będzie to proces stały i ciągły. Etyka biznesowa jest definiowana jako sytuacja, w której obie strony transakcji odnoszą określone korzyści. Jednak w rzeczywistości każdy intuicyjnie potrafi określić czy w określonej sytuacji obie strony kierują się zasadami etycznymi. Nie jest też tak, że etyka biznesu obowiązuje tylko jedną stronę- również klient jest zobowiązany do przestrzegania pewnej etykiety obowiązującej w kontaktach z dostawcą towaru czy usługi. Kryzys ekonomiczny niestety pociągnął też za sobą spadek wartości zasad moralnych co odczuwa się coraz wyraźniej na każdym kroku. 1

Related Post

Szybki kredyt dla każdego online Mówi się, że pieniądze równie łatwo przychodzą, co odchodzą. Dla tych, którzy jednak wiedzą, jak właściwie zarządzać swoimi finansami, ich kontrolowanie nie jest kłopotliwe. Niestety bywają takie sytuacje, w których nawet najlepsi finansiści z dnia ...
Biznes a etyka Etyka w biznesie, choć pomijana, jest bardzo ważnym jego elementem. Zastosowanie zasad moralno- etycznych w prowadzeniu działalności gospodarczej pozwala prawidłowo budować więzi między kontrahentami oraz w relacjach na drodze firma- klient. Nie od d...
Ubezpieczenie samochodowe Ubezpieczenie samochodowe to pierwszy krok, który powinniśmy zrobić kiedy stajemy się posiadaczami wymarzonego samochodu. Powinniśmy spokojnie przeanalizować propozycje wszystkich firm ubezpieczających. Każda firma prowadząca ubezpieczenia samochodow...
Składki za pracowników Wielkim obciążeniem dla każdego pracodawcy są obowiązkowe składki społeczne, jakie trzeba odprowadzić nie tylko za siebie, ale również za swoich pracowników, co oznacza już całkiem spore koszty, z jakimi trzeba się niestety zmierzyć w takiej sytuacj...
Księgowa się przyda W przypadku rozliczania składek na ubezpieczenia społeczne, jeśli mamy własną firmę, na pewno przyda nam się profesjonalna pomoc księgowej, dzięki czemu rzeczywiście będziemy mogli zapewnić sobie takie rozwiązania, jakie rzeczywiście będą dla nas na...
Przewozy pracowników Aby uniknąć nieobecności pracownika w pracy, warto zorganizować przewozy pracowników. Do czasowej nieobecności w miejscu pracy ma prawo każdy zatrudniony pracownik, jednak bardzo ważne jest to, aby nieobecności taka została usprawiedliwiona we właści...